Menu Nawigacji Stron

NIEZALEŻNA SZKOŁA ENERGO-INFORMACYJNEGO ROZWOJU

Centralny potok zstępujący.

Kontynuujemy program edukacyjny dla ludzi nowych i dalekich od DEIR, ale chcących i próbujących pojąć o co w tym chodzi na łamach tego bloga.

Dziś chcę opowiedzieć o centralnym potoku zstępującym. Tych z czytelników, którzy będą chcieć coś dodać do moich słów- łaskawie proszę zrobić to w komentarzach. Wasze zdanie będzie uszanowane i opublikowane, nawet jeśli ono (zdanie) różni się od mojego. Chcę również przy okazji wspomnieć, że jeśli w DEIR są pojęcia i terminy, których nie ma w innych naukach i systemach, to nie znaczy to, że razem z tym pojęciem przestaje istnieć również sam przedmiot, odczucie lub stan, któremu był przydzielony ten lub inny termin. Sam punkt Jam Jest, gdzieś jest nazywany centrum świadomości, a gdzieś indziej bio-komputerem, ale sedno nie zmienia się i podczas praktykowania dowolnych nauk, odczucie Jam Jest, mimo że różnie nazywane, będzie takie samo. (Mam nadzieję, że zostało to wystarczająco zrozumiale opisane?). Zatem „pajechali” 🙂

Centralny potok zstępujący

Potok zstępujący niesie energię Kosmosu, idzie z góry w dół. Punkt wejścia potoku znajduje się w ciemieniu, punkt wyjścia- przez dolne czakry. Potok przezroczysty, czysty, jasny, nasyca ciało jasnością i świadomością. Charakterystyczne odczucia dla centralnego potoku zstępującego- krystaliczna jasność i podwyższenie koncentracji, obniża ciśnienie krwi. Na tym potoku robimy/tworzymy programy dla innych ludzi.

Siądźcie lub stańcie prosto, bądźcie spokojni i zrelaksowani, skupcie się, odrzućcie postronne myśli i skoncentrujcie się na odczuciach w swoim ciele. Stopniowo poczujecie na przedzie kręgosłupa pewne ruchy energii z góry na dół. Na początku może to być dla Was ledwo wyczuwalne, być odbierane tylko jak jakaś namiastka ruchu. Ale jeśli będziecie uparci i nie porzucicie efektów pracy z pierwszej próby- ruch będzie stawał się bardziej jawny i odczuwalny. Koniec końców poczujecie potok w pełni wyraźnie.

Odczujecie ruch potoku zstępującego w centrum głowy skądś z góry na dół, w szyji, w klatce piersiowej, biegnącego wzdłuż kręgosłupa (on jest chłodny, niosący jasność), odczujecie jak potok srebrzystym chłodem rozchodzi się po całym ciele, w przeponie, w splocie słonecznym. Prześledzicie go do wydechu z ciała na dole brzucha. Odczujecie jego harmonizujący nieprzerwany ruch z nieskończoności na górze do nieskończoności na dole.

Skoncentrujcie się, uspokójcie się, odczujcie, jak wzdłuż kręgosłupa od ciemienia w kierunku dolnych czakr biegnie energia. Stwórzcie strzałkę w obszarze Manipury. Poczujcie, jak energia może wyrywać się z Manipury, a może też wsysać ją. Kiedy energia wyrywa się, programujemy innych ludzi, narzucamy im swoje myśli i idee. Gdy energia jest wsysana, to odbieramy emocje i pragnienia innych ludzi i zarażamy się nimi.

Władanie, a także nawyk kierowania potokiem zstępującym przyda Wam się dla ochrony od obcych oddziaływań, dla przywrócenia własnego zdrowia. I w ogóle, kierowanie centralnymi potokami, to Program Edukacyjny DEIR. Bez tych nawyków, dalszy rozwój, jak również ruch naprzód staje się bardzo utrudniony, jeśli by nie powiedzieć, że niemożliwy.

Podstawy kierowania potokiem zstępującym

  1. Strzałka w brzuchu, w rejonie czakry Manipury, poniżej pępka, wprzód- i zaczyna się proces oddawania energii potoku zstępującego, oddawania swoich myśli i idei innym, co innymi słowy jest nazywane programowaniem.
  2. Strzałka w brzuchu skierowana do tyłu- pobór energii potoku zstępującego, odczuwanie emocji i pragnień innych ludzi.

Ponieważ energia ta jest nasza! Dlatego i kierowanie nią jest w naszej władzy! Wszystkie manipulacje i praca z potokami zachodzą w naszej świadomości. Innymi słowy, jeśli zechcieliśmy, by strzałka w rejonie czakry Manipury była skierowana do przodu i potok zmienił swój ruch, to tak też będzie. Dlatego, jeśli Wasze samodzielne pierwsze ćwiczenia, nie przyniosły doskonałych rezultatów, a wątpliwości u Was wzrastają, to odpowiadam od razu, że: WSZYSTKO ROBICIE PRAWIDŁOWO!!! Jasność odczuć przyjdzie później, z czasem!

Punkt krytyczny potoku zstępującego

Teraz nauczymy się rozpoznawać, jak niektóre oddziaływania zaszczepiają się w nasz potok zstępujący. Stańcie prosto, nie wysilajcie się, podnieście ręce na boki. Wszystko robimy to samo: wdech i wydech, ale teraz skupiamy się na potoku zstępującym. Powtórzcie kilka razy wdech i powolny wydech z odczuciem potoku zstępującego. Nie martwcie się, jeśli Wam od razu nie udaje się poczuć źródła potoku w siódmej, ciemieniowej czakrze: przecież tędy wpływa czysta energia Kosmosu, a jej odczucie przychodzi stopniowo. Przede wszystkim, z początku będziecie zauważać powstanie potoku gdzieś w rejonie podstawy szyi, w potylicy, a znikać potok będzie poniżej brzucha.

Powtórzcie kilka wdechów i wydechów, uświadomcie sobie, że potok wzmacnia się na wydechu. Powtórzcie wdech i wydech kilka razy- póki nie przywykniecie do odczucia potoku i nie zaczniecie odczuwać jego tak samo jasno, jak odczuwacie np. nutę kamertonu lub promień światła. Nauczcie się wzmacniać i uspokajać potok według własnego życzenia przy pomocy oddechu.

A teraz przerwijcie wydech na środku, nie kończąc go. Poczujcie jak potok zstępujący zaczyna się rozpraszać. Zaobserwujecie, że on zaczyna ginąć i niknie przykładowo w piątym centymetrze nad pępkiem. To jest punkt krytyczny potoku zstępującego. Dobrze zapamiętajcie to odczucie.

Uwaga! Jeśli nie zatrzymaliście wydechu, a potok zstępujący i tak rozprasza się w punkcie pięć centymetrów powyżej pępka, to znaczy, że ma miejsce właśnie energetyczne oddziaływanie z zewnątrz na Was.

 

Źródełko: Блог о ДЭИРе

12 komentarzy

  1. Czy aby na pewno chodzi o Manipurę? Wydawaje mi się, że o Swadisthanę.

    • W oryginale jest napisane: „Манипура-чакры”.

      Ale, biorąc pod uwagę swój rozum i wiedzę z zajęć to rzeczywiście mi też wydawaje się, że chodzi o Swadhisthanę 🙂

      Dzięki, to teraz już masz +11 do spostrzegawczości w 10 stopniowej skali 😀

  2. Mikołaju
    Nie popełniłeś literówki , wg. D.Wereszczagina „Wyzwolenie” , napisałeś poprawnie – Swadisthana .
    Również Rafał napisał , zgodnie z D.W. ” Zacytował „Wyzwolenie” dosłownie . Opisany jest tam punkt krytyczny Potoku Zstępującego , w którym energia zaczyna się rozpraszać i zanikać po zatrzymaniu wydechu w połowie , właśnie ok. 5 cm nad pępkiem /System nawyków DEIR Stopień 1 Krok 11 / wówczas mamy specyficzne odczucie wyciekania energii . Poznanie tego odczucia pozwala nam na rozpoznanie ataku energetycznego , kiedy nie zatrzymujemy wydechu a odczucie rozpraszania energii w okolicy pępka ma miejsce . D. Wereszczagin zdawał sobie sprawę z tego co napisał . Ja zrozumiałam że jeżeli jest zablokowany PZ , to właśnie w ok.pępka zanika .

    • Wydawaje mi się, że jest więcej literówek;)
      Swadhisthana czy Swadisthana?

      Nawet nie wiedziałem, że cytuję „Wyzwolenie” dosłownie 🙂
      Przetłumaczyłem widać tak samo jak tłumacz „Wyzwolenia” 😀

      Na zajęciach strzałeczkę ustawialiśmy w czakrze poniżej pępka, czyli w Swadhisthanie, a nie w Manipurze jak jest to napisane tutaj i na blogu Tatiany skąd przetłumaczyłem ten wpis.

      Mamy zatem zagwozdkę, którą może rozwiązać dodatkowy fragment zdania: „1. Стрелка в животе, в районе Манипура-чакры, ниже пупка, вперед”, co znaczy: 1. Strzałka w brzuchu, w rejonie czakry Manipury, poniżej pępka, wprzód.

      Czakra poniżej pępka to nie Manipura tylko Swadhisthana i to rozwiewa wątpliwości, o którą czakrę chodzi.

      Jeszcze raz brawo dla Mikołaja za wykrycie tego 🙂

      Zostawię ten błąd bez edycji we wpisie, by Ktoś dopiero po przeczytaniu komentarzy zorientował się, o którą czakrę chodzi. Taka mała pułapka dla czytelników tak jak to dawniej w ezoterycznych księgach zastawiano 😛

  3. Wg. książek D.W. Wyzwolenie i Kształtowanie , jakie posiadam jest czakra Swadisthana / może jest błąd w druku ? / Jeżeli chodzi o uciekanie energii z czakr , to może obydwie wersje są prawidłowe ? W przypadku podłączenia do Manipury /cz. okol. pępka / energia właśnie tam się rozprasza – ucieka . Kiedy natomiast podlegamy oddziaływaniu – podłączeniu do Swadisthany to w tym miejscu . Swoją drogą , w Wyzwoleniu na którym się opieram , punkt krytyczny dla PW i PZ jest w tym samym miejscu , nad pępkiem . Co zaś dotyczy strzałki , to wyczytałam że : cyt. DEIR I System nawyków DEIR Krok 8 / Sterowanie schodzącym potokiem – cyt. ” Ustawcie strzałkę w okolicach Manipury. Poczujecie jak energia może uwalniać się z Manipury, a także przez nią się wchłaniać . Gdy energia się uwalnia, wtedy programujemy innych ludzi , narzucamy im swoje myśli i idee . Gdy energia zostaje wchłaniana , odbieramy emocje i pragnienia innych . ” Czy zatem informacje które zacytowałam wg. D.W. są błędne – nieaktualne ? a spostrzegawczość i wiedza Rafała i Mikołaja aktualne ? Troszkę się w tych informacjach pogubiłam 🙂

    • Swadisthana, swadhistana, swadhisthana- dużo pisowni można znaleźć. Wygląda na to, że każdy pisze jak mu się podoba i nie ma jakiegoś standardu..

      Fakt 1: Sprawdziłem w oryginalnej rosyjskiej wersji „Wyzwolenia” i tam też jest napisane o strzałeczce w Manipurze..

      Fakt 2: Na zajęciach 1 i 2 stopnia robiliśmy jednak strzałeczkę w Swadhisthanie.

      Wniosek: techniki w książkach nieznacznie różnią się od tych poznanych na zajęciach.

  4. Czy ten blog jest dla osób które mają wiedzę i umiejętności zdobyte na zajęciach a informacje zawarte w książkach D.Wereszczagina nie są miarodajne ?
    Jeżeli tak jest , to większość osób – łącznie ze mną , nie powinna zabierać głosu na forum 🙂 lub wybrać się na zajęcia :)))

    • Blog z założenia jest przede wszystkim dla osób, które dopiero poznają DEIR, dla każdego chcącego dowiedzieć co na tym DEIR ludzie takiego „wyprawiają” 🙂

      Oczywiście łatwiej będzie zastosować jakąkolwiek z technik z tego bloga osobie, która była już na zajęciach i wyłapać ewentualne różnice z książką. Każdy inny zainteresowany może jednak próbować ćwiczyć je samodzielnie lub przynajmniej przeczytać i zorientować się jakie są możliwości DEIR i podjąć decyzję o kontynuacji nauki na zajęciach.

      Książki pisane były przez D. Wereszczagina około 20 lat temu. W tym czasie techniki ewoluowały, pojawiały się ich udoskonalenia, bardziej skuteczne wersje itd. Wszystko to jest na bieżąco wprowadzane do programu zajęć i przekazywane słuchaczom na zajęciach. Ja sam zauważam drobne różnice i ulepszenia podczas powtarzania kolejnych stopni nawet jeśli są one prowadzone przez tego samego wykładowcę. Tych wszystkich zmian i udoskonaleń nie można jednak wprowadzić już do wydrukowanej książki.

      Druga sprawa jest taka, że książki nawet te nowo wydane w Rosji nie zawierają pełnych wersji technik, które można poznać na zajęciach. Dlaczego? Może dlatego, że w książkach są ich wersje bezpieczne do samodzielnego zastosowania, a już na zajęciach pod opieką wykładowcy pracuje się trochę inaczej. Albo może książki są pewnego rodzaju reklamą zajęć w Szkole..

      Tak czy owak techniki zawarte w książkach i prezentowane na tym blogu należy uznać po prostu za wersje próbne technik uczonych na zajęciach i jeśli Ktoś chce poznać DEIR w pełni to zapraszam na 1 i kolejne stopnie 🙂

      • Przykładem takiej dezaktualizacji treści książki może być otoczka ochronna. W I tomie autor stwierdza, że raz postawiona zostanie na zawsze. Jednak w IV tomie zwraca uwagę, na podstawie listów od czytelników, że przy samodzielnej pracy tak jednak nie jest i trwała wersja powstaje dopiero po zajęciach.

  5. Rafale
    dziękuję Ci za wytłumaczenie tych rozbieżności . Uczciwe i otwarte informacje bardzo są cenne w takiej dziedzinie wiedzy jaką przedstawia Szkoła Deir 🙂

Dodaj komentarz